Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(67)
Forma i typ
Książki
(44)
Nuty
(22)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(66)
Autor
Kostka Violetta
(5)
Skupin Renata
(5)
Malinowski Władysław muzykolog
(4)
Zieleński Mikołaj (ca 1550-ca 1616)
(4)
Dziadek Magdalena (1961- )
(3)
Dziadek Magdalena (1961-)
(3)
Frołowicz Elżbieta
(3)
Jachimecki Zdzisław (1882-1953)
(3)
Karwaszewska Monika
(3)
Nowak Anna
(3)
Błaszkiewicz Teresa
(2)
Czerwiński Piotr (1974- )
(2)
Fedyk-Klimaszewska Monika
(2)
Kadłubiski Jan (1931-)
(2)
Kostrzewska Hanna (muzykolog)
(2)
Kotłowska Beata
(2)
Kozłowska-Lewna Alicja (1949-)
(2)
Krassowski Janusz (1929-1969)
(2)
Krassowski Janusz (1932-2009)
(2)
Kłysz-Sokalska Natalia
(2)
Miklaszewska Joanna
(2)
Mroczek-Szlezer Danuta
(2)
Popinigis Danuta (1957- )
(2)
Pożakowski Piotr
(2)
Przech Violetta
(2)
Przybylski Tadeusz (1927-2011)
(2)
Stalmierski Janusz (1959- )
(2)
Szczepańska Maria (1902-1962)
(2)
Vogel Beniamin (1945- )
(2)
Wiśniewska Milena
(2)
Łukaszewski Marcin Tadeusz (1972-)
(2)
Adamczyk Agata
(1)
Aleksandrowicz Elżbieta
(1)
Asikainen Matti
(1)
Babnis Maciej
(1)
Babulewicz Katarzyna Lidia (1991- )
(1)
Bauman-Szulakowska Jolanta
(1)
Bauman-Szulakowska Jolanta (1952-)
(1)
Bednarek Krzysztof (śpiewak)
(1)
Beethoven Ludwig van (1770-1827). Koncerty. Skrzypce, orkiestra. Op. 61. D-dur
(1)
Bielewicz-Pietraszek Maria (1991- )
(1)
Bilica Krzysztof (1946-)
(1)
Bimberg Siegfried (1927-)
(1)
Bonna Beata
(1)
Bouthinon-Dumas Brigitte
(1)
Brodniewicz Beata
(1)
Broniewski Władysław (1897-1962)
(1)
Brożek Anna (1980- )
(1)
Będkowski Stanisław (1958- )
(1)
Błaszkiewicz Teresa (1946-)
(1)
Chechlińska Zofia (1932-)
(1)
Chomiński Józef Michał (1906-1994)
(1)
Chwiłek Agnieszka
(1)
Ciesielski Rafał (muzykolog)
(1)
Czifczijewa Cwetana (1941-)
(1)
Diesner Adam (1991- )
(1)
Dobrowolska-Marucha Danuta
(1)
Dorożała-Brodniewicz Teresa (1942-)
(1)
Dragonetti Domenico (1763-1846)
(1)
Draus Grażyna
(1)
Dudzińska-Wieczorek Danuta
(1)
Dulińska Bogna
(1)
Dzionek-Kwiatkowska Anna
(1)
Długońska Barbara (1944-)
(1)
Fokt Iwona
(1)
Furmanowicz-Kurzyńska Helena
(1)
Gawiejnowicz Waldemar (1968- )
(1)
Gańska Małgorzata (1973- )
(1)
Gervink Manuel
(1)
Golianek Ryszard Daniel (1963-)
(1)
Grabias Bernardetta
(1)
Granat-Janki Anna
(1)
Grucza-Rogalska Aleksandra
(1)
Gudel Joachim (1927-2002)
(1)
Gugnowska Katarzyna
(1)
Gzella Jolanta
(1)
Haydn Joseph (1732-1809). Violin Concerto No. 1 in C major, Hob. VIIa: 1
(1)
Haydn Joseph (1732-1809). Violin Concerto No. 3 in A major, Hob. VIIa: 3
(1)
Haydn Joseph (1732-1809). Violin Concerto No. 4 in G major, Hob. VIIa: 4
(1)
Heine Stefan (1909-1972)
(1)
Heinemann Michael
(1)
Herbert Zbigniew (1924-1998)
(1)
Hoécevar Katarina Bogunović
(1)
Huchla Iwona
(1)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(1)
Händel Georg Friedrich (1685-1759). III Koncert g-moll na obój, orkiestrę smyczkową i basso continuo HWV 287
(1)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(1)
Iłłakowiczówna Kazimiera (1892-1983)
(1)
Jabłoński Maciej (1962-)
(1)
Janicka-Słysz Małgorzata (1964- )
(1)
Jankowski Wojciech (1933-)
(1)
Juszyńska Krystyna
(1)
Kadłubiski Jan (1931- )
(1)
Kamińska Marzena (muzyk)
(1)
Kanafa Dorota (1961- )
(1)
Karłowicz Mieczysław (1876-1909). Epizod na maskaradzie
(1)
Karłowicz Mieczysław (1876-1909). Powracające fale. Op. 9
(1)
Karłowicz Mieczysław (1876-1909). Stanisław i Anna Oświecimowie
(1)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(1)
Kasprzycka Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1701-1800
(3)
1801-1900
(3)
1901-2000
(2)
1601-1700
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(54)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(10)
kaszubski
(1)
angielski
(1)
łaciński
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(8)
Muzyka niemiecka
(3)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka włoska
(1)
Temat
Muzyka polska
(6)
Muzyka
(4)
Teoria muzyki
(4)
Śpiew
(4)
Chóry
(3)
Muzykologia
(3)
Szkolnictwo muzyczne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Technika kompozytorska
(3)
Dyrygentura
(2)
Emisja głosu
(2)
Głos
(2)
Historia
(2)
Muzyka na instrumenty klawiszowe
(2)
Organy (instrument)
(2)
Organy (muz.)
(2)
Skrzypce
(2)
Szymański, Paweł (1954- )
(2)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(2)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów (Łódź)
(1)
Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego (Poznań)
(1)
Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego (Wrocław)
(1)
Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki (Gdańsk)
(1)
Altówka
(1)
Bach, Johann Christian (1735-1782)
(1)
Bach, Johann Sebastian (1685-1750)
(1)
Basso continuo
(1)
Cardew, Cornelius (1936-1981)
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Chóry dziecięce
(1)
Chóry mieszane
(1)
Crumb, George (1929-2022)
(1)
Danczowski, Dezyderiusz (1891-1950)
(1)
Dyrygenci
(1)
Dzieci
(1)
Dąbrowski, Jan Henryk (1755-1818)
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Etiuda (utwór muzyczny)
(1)
Fagot
(1)
Fortepian
(1)
Fotek, Jan (1928-2015)
(1)
Friedman, Ignacy (1882-1948)
(1)
Froberger, Johann Jacob (1616-1667)
(1)
Gordon, Edwin 1927
(1)
Głosy ptaków
(1)
Harmonia (muzyka)
(1)
Hofmann, Józef (1876-1957)
(1)
Hymn narodowy
(1)
Instrumentacja
(1)
Instrumenty klawiszowe
(1)
Instrumenty smyczkowe
(1)
Intertekstualność
(1)
Język polski
(1)
Kameraliści
(1)
Katedra Edukacji Muzycznej (Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego ; Poznań)
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Konfesjonalizm (polityka)
(1)
Krytyka muzyczna
(1)
Kształcenie słuchu
(1)
Kultura
(1)
Kultura popularna
(1)
Legiony Polskie (1797-1801)
(1)
Liszt, Ferenc (1811-1886)
(1)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(1)
Messiaen, Olivier 1908-1992
(1)
Mickiewicz, Adam 1798-1855
(1)
Mozart, Wolfgang Amadeus
(1)
Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka europejska
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka ludowa polska
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na fortepian (2)
(1)
Muzyka na głos i fortepian
(1)
Muzyka na klawesyn
(1)
Muzyka na organy
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Muzyka wojskowa
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele śpiewu
(1)
Olczak, Krzysztof (1956- )
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Postmodernizm
(1)
Profesorowie
(1)
Puzon
(1)
Rytel, Piotr (1884-1970)
(1)
Rytmika
(1)
Sonaty
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkoły muzyczne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szymanowski, Karol (1882-1937)
(1)
Temat: dzieło
Kantaty
(1)
Mazurek Dąbrowskiego
(1)
Singletrack
(1)
Sonaty
(1)
Temat: czas
1901-2000
(15)
2001-
(14)
1801-1900
(6)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1601-1700
(4)
1501-1600
(2)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1901-
(2)
1801-
(1)
1918-1939
(1)
1920-2000
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Austria
(1)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Partytura
(11)
Muzyka instrumentalna
(7)
Muzyka religijna
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Muzyka
(4)
Muzyka polska
(4)
Muzyka wokalna
(4)
Koncert (utwór muzyczny)
(3)
Muzyka dla dzieci
(3)
Muzyka na głos i fortepian
(3)
Opracowanie
(3)
Pieśń i piosenka
(3)
Aranżacja i transkrypcja
(2)
Biografia
(2)
Druki muzyczne
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Motet
(2)
Muzyka chóralna (chór mieszany (2) i organy)
(2)
Muzyka chóralna (chór mieszany (2))
(2)
Muzyka na fortepian
(2)
Muzyka na kontrabas i orkiestrę smyczkową
(2)
Muzyka na skrzypce
(2)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(2)
Offertorium (chór mieszany (2) i organy)
(2)
Offertorium (chór mieszany (2))
(2)
Partytura i głosy
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Sonata
(2)
Album
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Faksymile
(1)
Kadencja wirtuozowska
(1)
Literatura polska
(1)
Monografia
(1)
Muzyka chóralna
(1)
Muzyka chóralna (chór mieszany (3))
(1)
Muzyka chóralna (chór mieszany)
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka fortepianowa
(1)
Muzyka na flet
(1)
Muzyka na głos i organy
(1)
Muzyka na harfę
(1)
Muzyka na organy
(1)
Muzyka na orkiestrę symfoniczną
(1)
Muzyka na skrzypce (2) i basso continuo
(1)
Muzyka na skrzypce (2), altówkę i basso continuo
(1)
Muzyka na skrzypce (2), fagot i basso continuo
(1)
Muzyka na skrzypce (2), puzon i basso continuo
(1)
Muzyka taneczna
(1)
Muzyka wokalna religijna
(1)
Muzyka węgierska
(1)
Offertorium (chór mieszany (3))
(1)
Offertorium (chór mieszany)
(1)
Poezja polska
(1)
Sonata (fortepian)
(1)
Wariacje (utwór muzyczny)
(1)
Wyciągi fortepianowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(14)
Historia
(12)
Nauka i badania
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 808 [Magazyn] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 544 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 243 [Wypożyczalnia], Magazyn Książki 602 [Magazyn] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biografie / Akademia Muzyczna im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu)
Mamy przyjemność przedstawić Państwu publikację, której premiera nieprzypadkowo zbiega się z odbywającym się w najbliższych dniach XI Ogólnopolskim Konkursem Wiolonczelowym im. Dezyderiusza Danczowskiego. Pierwsza na rynku biografia poświęcona sylwetce i działalności artystycznej Dezyderiusza Danczowskiego – artysty urodzonego pod koniec XIX wieku, przez kilkadziesiąt lat wznoszącego kunszt sztuki wiolonczelowej na wyżyny, wybitnego reprezentanta polskiego życia muzycznego. Autorka, Maria Bielewicz-Pietraszek, w fascynujący sposób przeprowadza nas przez niezwykłe koleje losów bohatera, który przez lata uchodził za jednego z najwybitniejszych polskich wirtuozów wiolonczeli, przy czym brawura gry i umiejętności techniczne nigdy nie były środkiem do zdobycia publiczności – na to wpływ miały przede wszystkim finezja oraz natchnienie w prowadzeniu fraz i kreowaniu artystycznego wyrazu. Związany przez wiele lat z Poznaniem i wielkopolskim środowiskiem muzycznym, był szanowanym koncertmistrzem orkiestry poznańskiego Teatru Wielkiego, solistą, wielokrotnie występującym na estradach w całym kraju, oraz niezastąpionym współtwórcą Kwartetu Polskiego Zdzisława Jahnkego. Na zaproszenie Henryka Opieńskiego przybył w 1920 roku do Poznania podczas powstawania Państwowej Akademii i Szkoły Muzycznej i był jednym z pierwszych jej pedagogów – uchodził za niekwestionowany autorytet i cieszył się wielkim szacunkiem nie tylko wśród studentów, ale i kolegów z pracy. Książka „Dezyderiusz Danczowski. Wirtuoz wiolonczeli, znakomity kameralista, ceniony pedagog” to nie tylko barwna opowieść o życiu i działalności artysty. Uzupełniona została m.in. o wstrząsającą korespondencję, wymienianą między nim a córką w trakcie II wojny światowej, recenzje z jego polskich i zagranicznych koncertów oraz unikatowe ilustracje pochodzące z domowego archiwum prof. Kai Danczowskiej. Jak wspomniano, wydanie niniejszej publikacji zbiega się w czasie z XI edycją Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu, co Autorka podsumowała we wstępie słowami: „Sam Dezyderiusz chyba lepiej by tego nie wymyślił”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Dan.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
We wstępie czytamy: „to zbiór interdyscyplinarnych i wielopłaszczyznowych rozważań na temat związków kultury, sztuki i edukacji. Jest to swego rodzaju dialog łączący środowiska pedagogów, teoretyków muzyki, artystów, dyrygentów, psychologów i terapeutów. Monografia stanowi próbę podjęcia dyskusji na tematy niezwykle aktualne i zarazem uniwersalne – miejsca edukacji artystycznej w kulturze oraz kultury w edukacji artystycznej. Autorzy odwołują się do muzycznego i plastycznego aspektu uwarunkowań kulturowych społeczeństw, międzykulturowości, inkluzji społecznej, przemian społeczno-kulturowych, profilaktyki i terapii. W rozdziałach rozbrzmiewa założenie, że zarówno w przeszłości, jak i teraźniejszości oraz przyszłości należy zwracać uwagę na procesy zachodzące w obszarze szeroko pojętej edukacji artystycznej i kultury. Zagadnienia związków kultury i edukacji wzajemnie się przenikają i uzupełniają, najważniejsze jest jednak to, że ich uczestnicy stoją na straży świadomości kulturowej młodego pokolenia. Dbają o zachowanie tradycji i sztuki, jednocześnie wprowadzając w świat wartości obecny w tekstach kultury polskiego, europejskiego i światowego dziedzictwa, nie negując tego, co nowe i jeszcze niepoznane”. Książka zawiera teksty następujących autorów: Magdaleny Andrys, Agnieszki Chwastek, Michaliny Kasprzak, Anny Kluczyńskiej, Nikodema Kluczyńskiego, Natalii Kłysz-Sokalskiej, Alicji Molitorys, Magdy Morus-Fijałkowskiej, Damiana Myślińskiego, Małgorzaty Okupnik, Anny Marii Tabaczyńskiej, Aleksandry Wojtaszek, Julii Wolskiej i Izabeli Zalewskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 281 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
We wstępie Autorka pisze: „Spośród innych gatunków muzycznych etiuda wyróżnia się swoją uniwersalnością i różnorodnością. Jest obecna na wszystkich etapach rozwoju wykonawcy – od pierwszych lekcji gry na instrumencie po wirtuozowskie popisy w salach koncertowych. Może ona spełniać najrozmaitsze funkcje, zarówno dydaktyczne, jak i artystyczne: dla wykonawców stanowi pomoc w pracy nad wieloma problemami technicznymi, dla kompozytorów zaś – specyficzną, dosyć swobodną formę wyrazu. Cechy te sprawiają, że ów gatunek jest atrakcyjny również z perspektywy badawczej”. Książka ma na celu przybliżyć zagadnienie etiudy obecnej w twórczości kompozytorów rosyjskich (Aleksandra Skriabina, Siergieja Rachmaninowa, Wiktora Kosenki, Siergieja Bortkiewicza, Igora Strawińskiego oraz Siergieja Prokofiewa) poprzez ukazanie historii jej powstania oraz ewolucji, wskazanie źródeł tego gatunku we wczesnych utworach wirtuozowskich, przedstawienie jego rozwoju w epoce romantyzmu i pierwszej połowie XX wieku w twórczości fortepianowej kompozytorów z ośrodków europejskich i Rosji. Praca uwzględnia również zmiany dotyczące techniki fortepianowej, środków pianistycznych i kwestii estetycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 598 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka, która zainteresuje nie tylko klawesynistów i organistów oraz wielbicieli muzyki Johanna Jacoba Frobergera, ale także wszystkich zainteresowanych m.in. kształtowaniem się formy toccaty czy instrumentarium klawiszowym kręgu włoskiego i austriackiego na przełomie XVI i XVII wieku. Mowa o książce „Zagadnienia interpretacji toccat Johanna Jacoba Frobergera. Analiza stylu kompozytorskiego w kontekście ówczesnej twórczości klawiszowej” autorstwa Kamila Lisa. „Układ [książki] – niezwykle logiczny – bardzo dobrze wprowadza czytelnika w meritum problematyki, przybliżając kolejno: ogólnoeuropejską genezę i następnie rozwój toccaty, dzieje I Rzeszy w perspektywie mecenatu artystycznego Habsburgów […], próbę uchwycenia chronologii życia oraz biografii kompozytora, arkana klawiszowego instrumentarium południowego muzycznego kręgu kulturowego, by wreszcie przejść do kwestii analitycznych i interpretacyjnych związanych ściśle z tematem [publikacji]” – czytamy w recenzji autorstwa prof. Dariusza Bąkowskiego-Kois. Książce towarzyszy CD, na której Kamil Lis zarejestrował toccaty Johanna Jacoba Frobergera z „Libro Secondo” (1649) – „Prima Parte” oraz „Libro Quatro” (1656) – „Prima Parte”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Fro.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
ytuł „De cultura commentarii” stanowi oczywiste nawiązanie do „De musica commentarii” – serii tak zatytułowanych książek z lat 2008-2014, publikowanych przez Wydawnictwo poznańskiej Akademii Muzycznej, a następnie czasopisma Wydziału I – Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki, wydawanego w latach 2015-2019 w tej uczelni. W zamyśle kolegium redaktorów owe publikacje miały prezentować efekty tego, co stanowiło centrum zainteresowań badawczych pracowników naukowo-dydaktycznych głównie Wydziału I. Analogiczny cel przyświeca redaktorce niniejszej książki. Tym razem jednak zakres prezentowanych treści znacząco wykracza poza samą sztukę muzyczną, co szczególnie widoczne jest w ostatniej części publikacji. Zawarte w książce teksty są zatem autorstwa pedagogów reprezentujących wiele specjalności (pianistów Bogusława Nowickiego, Bogusława Rottermunda i Marii Rutkowskiej, klawesynistki i pianistki Joanny Balewskiej, harfistki Pauliny Maciaszczyk, pianistki jazzowej i kompozytorki Katarzyny Stroińskiej-Sierant, kompozytora Michała Janochy, kulturoznawczyni i polonistki Małgorzaty Okupnik, dyrygentki chóralnej i edukatorki muzycznej Agnieszki Chwastek), słuchaczy i absolwentów szkół doktorskich funkcjonujących w uczelni (kompozytorki Katarzyny Danel, teoretyka muzyki Krzysztofa Bździela, pianistów Jaime Peñate Conde, Julii Wizjan i Nikodema Wojciechowskiego, waltornisty i prawnika Tomasza Kubonia), absolwenta Akademii, a obecnie doktoranta Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, kompozytora i muzykologa Jerzego Fryderyka Wojciechowskiego oraz odbywającej w Poznaniu staż pedagogiczny w ramach programu Erasmus+ akordeonistki Adele Pirozzolo. Układ i podział treści w „De cultura commentarii” zrodziły się zatem z refleksji nad wieloma zróżnicowanych problemami podniesionymi w tekstach przez ich Autorów. Jak wspomniano, szczególnie część trzecia – zawierająca artykuły niezwiązane z muzyką, mówiące o innych sztukach oraz historii – stanowi przykład różnorodnych, nierzadko pozamuzycznych właśnie zainteresowań członków społeczności akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 604 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.3270 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Pośpiewaj! : zbiorek piosenek dla dzieci. 7. - VII edycja. - Poznań : Wydawnictwo Akademii Muzycznej w Poznaniu, 2022. - 26, [2] strony : ilustracje ; 30 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.3210 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Pośpiewaj! : zbiorek piosenek dla dzieci. 8. - VIII edycja. - Poznań : Wydawnictwo Akademii Muzycznej w Poznaniu, 2023. - 25, [2] strony : ilustracje ; 30 cm.
Przedstawiamy kolejny, ósmy już zeszyt bardzo popularnych wśród nauczycieli, uczniów, chórmistrzów i ich podopiecznych piosenek wydanych w cyklu zatytułowanym „Pośpiewaj!”. Ósma edycja zawiera siedem piosenek dla dzieci i młodzieży stanowiących nowe propozycje repertuarowe autorstwa studentów i pedagogów Instytutu Edukacji Artystycznej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Utwory studenckie powstały pod opieką oraz dzięki konsultacjom w zakresie aranżacji kompozytora i wykładowcy Andrzeja Bielerzewskiego. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nauczycieli prowadzących zajęcia na II etapie edukacyjnym, w niniejszym zbiorze zawarliśmy piosenki studentów: Kornelii Paks i Julii Osmańskiej, Mariki Kaczkowskiej, Adrianny Dirskiej oraz Wojciecha Ulenberga, stanowiące pierwsze cztery utwory, zaś następne trzy to propozycje pedagogów poznańskiej Akademii Muzycznej: Andrzeja Bielerzewskiego, Beaty Sibrecht oraz Macieja Bolewskiego do słów Magdaleny Lubockiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.3216 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 548 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Specjalne (Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku) ; 56)
Problematyka: Z kart historii – Fanny Hensel siostra Mendelssohna, saga rodu Wiszniewskich, Napoleon Orda, Ignacy Jan Paderewski, muzyka w dawnym Krakowie, budownictwo fortepianów w d. Gdańsku; Wśród klasyków i romantyków – Beethoven, Schubert, Chopin, Liszt, Rossini, Brahms; Z problematyki wykonawstwa – artykulacja, agogika, dynamika, technika gry, problemy nagrań, interpretacji, pedagogiki; Muzyka XX wieku – M. Ravel, I. Strawiński, W. Pijper, G. Bacewicz, C. Nancarrow, G. Ligeti, K. Moszumańska-Nazar, P. Boulez, B. Schaeffer, T. Sikorski, K. Meyer; Z archiwum – gdański „clavicengmacher”, nieznany rękopis;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 545 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Utwory składające się na cykl powstały w okresie studiów, w latach 2014-2018 na potrzeby Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego na chóralny utwór pasyjny zorganizowanego przez Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie. Autorem tłumaczenia tekstów biblijnych z języka hebrajskiego na kaszubski jest prof. Adam Ryszard Sikora OFM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.3266 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
CD
W koszyku
Forma i typ
Przynależność kulturowa
W cyklu zostały ujęte polskie tańce narodowe – Krakowiak, Kujawiak, Oberek, Mazur, Polonez, a także czeski taniec Polka, taniec niemieckiego pochodzenia – Walc oraz forma stylizowana – Mazurek. Wszystkie tańce wywodzą się z działań opartych na improwizacji fortepianowej autorki niniejszego cyklu i mają postać użytkową. Materiał dźwiękowy oparty jest na tonalności dur-moll oraz na tonalności rozszerzonej. Warstwa agogiczna, dynamiczna i artykulacyjna – stanowi propozycję do uznania wykonawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ftp.2393 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zbiorowa stanowi drugi tom publikacji z cyklu Moje doświadczenie z zespołem chóralnym, będącej wynikiem II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo–Artystycznej dla Młodych w ramach Festiwalu Music Everywhere!, która odbyła się w 2017 roku w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Zamieszczone w tomie artykuły prezentują szerokie spektrum zagadnień związanych z chóralistyką. Autorzy artykułów to młodzi, prężnie działający dyrygenci, którzy podzielili się własnymi spostrzeżeniami, analizami, oraz doświadczeniami zawodowymi i artystycznymi w pracy z zespołem chóralnym. Ich refleksje mogą stanowić interesujący materiał do dyskusji dla studentów, dyrygentów, chórmistrzów, pedagogów, a także animatorów chóralistyki w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Muzyka 536 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 938 [Magazyn], Dublety 235 [Wypożyczalnia], Magazyn Książki 943 [Magazyn], Muzyka 318 [Wypożyczalnia] (4 egz.)
Nuty
W koszyku
„Pictures for Cello & Symphony Orchestra” zbudowane jest z trzech kontrastowych części: Presto, Andante, Vivace. Czas trwania dzieła to 25 minut. Obsada orkiestry: kameralna z podwójna obsada drzewa i blachy. Koncert, szczególnie w drugiej, kantylenowej części eksponuje naturalną śpiewność wiolonczeli, nie tyko w bezpiecznej średnicy, ale także w najwyższym, „dramatycznym” rejestrze wiolonczeli. Skrajne części eksponują wirtuozerię, błyskotliwe pasaże, dwudźwięki, akordy czterodźwiękowe, flażolety, różnorodność artykulacyjną instrumentu solowego. Narracja melodyczna wiolonczeli w I i III części charakteryzuje się intensywną, synkopującą rytmiką, tak typową dla idiomu jazzowego. Harmonia koncertu operuje współczesną, modalną i jazzową harmoniką. Oryginalność i innowacyjność „Pictures for Cello & Symphony Orchestra” polega na syntezie muzyki współczesnej i jazzu (Third Stream Music), jak również wdrożeniu jakościowych, nowatorskich technik kompozytorskich, unowocześnieniu koncepcji jazzującego koncertu solowego, oraz twórczemu – nasyconemu osobowością kompozytora – podejściu do materiału muzycznego. Ideą koncertu jest ekspozycja wirtuozowskiej partii solowej w dialogu i komunikacji z orkiestrą symfoniczną. Orkiestra staje się ważnym partnerem w „muzycznym dialogu”. Partia solowa wiolonczeli i orkiestra tworzą integralną i „komentującą się” całość. Orkiestra nie stanowi statycznego tła dla „brylującego solisty” (jak to niestety w większości przypadków ma miejsce) lecz jest aktywnym, inspirującym partnerem. Innym ważnym celem kompozytora jest wyeksponowanie jazzowej pulsacji rytmicznej- drive’u oraz podkreślenie kontrastu pomiędzy wiodącym instrumentem solowym z synkopowanymi intensywnie rytmicznymi liniami a dialogującą orkiestrą. Nie ma w literaturze polskiej i światowej innego koncertu wiolonczelowego zawierającego elementy jazzu – jest to wartością dodaną w kompozycji Leszka Kułakowskiego. „Pictures for Cello & Symphony Orchestra” wypełnia lukę na polskim rynku muzycznym i stanowi znakomity materiał dydaktyczny i edukacyjny, pozwalający studentom na zapoznanie się z cechami muzyki jazzowej, zastosowanej – w tym przypadku – dla możliwości techniczno-wyrazowych wiolonczeli. Celem nadrzędnym i jakościowym rezultatem realizacji „Pictures for Cello & Symphony Orchestra” jest trwały wkład w rozwój kultury polskiej i europejskiej. Koncert eksponuje typowe dla wiolonczeli idiomy, takie jak: naturalna śpiewność instrumentu, wirtuozeria instrumentalna, sonornym, oryginalna „jazzująca” faktura. Kompozytor jest jednym z kilku twórców na świecie syntetyzujących muzykę współczesną z jazzem. Solową fakturę koncertu wzbogacą środki używane w muzyce jazzowej, tj. intensywność i pulsacja rytmiczna, nasycona harmonika, melodyczne nawiązywanie do bluesa i modalnych skal jazzowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Part.W-56 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Powodem, który skłonił mnie do napisania kadencji do koncertów skrzypcowych Josepha Haydna, Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Ludwiga van Beethovena była próba wypełnienia pewnego rodzaju luki, jaką dostrzegłem w tym zakresie. Kadencje wydane do tej pory, czy to w formie zbioru w osobnych woluminach im dedykowanych, czy jako uzupełnienie i narzucona przez wydawcę konkretna propozycja do wydań z poszczególnymi koncertami, są w moim przekonaniu zbyt romantyzujące, nader często przeładowane trudnościami technicznymi, a przede wszystkim nieadekwatnie ciężkie w swym wyrazie w stosunku do samych koncertów. Oczywiście, dostępne są kadencje wydane drukiem, a wielu artystów wykonuje na estradach swoje autorskie pomysły lub nawet rejestruje je na płytach, lecz nie każdy młody adept sztuki skrzypcowej, czy nawet doświadczony już skrzypek posiada taką twórczą umiejętność. Muzyka doby klasycyzmu jest mi szczególnie bliska pod względem stylistycznym i estetycznym, toteż za każdym razem, kiedy wykonywałem koncerty skrzypcowe tej epoki czułem swoisty dyskomfort w momencie wyboru odpowiedniej kadencji. Postanowiłem, aby w pierwszej kolejności napisać kadencje do koncertów skrzypcowych Mozarta. Trudno mi było obiektywnie ocenić ich wartość i stylistyczne odniesienie do owych dzieł. Okazało się jednak, że spotkały się one z bardzo pozytywną opinią wielu autorytetów w dziedzinie wiolinistyki. Zatem, aby dopełnić dzieła (jakim stało się dla mnie napisanie kadencji do wszystkich koncertów skrzypcowych klasyków wiedeńskich), w ciągu kolejnych lat powstawały miniaturowe esencje tych części koncertów, w których autorzy pozostawili miejsce na inwencję twórczą skrzypka-wykonawcy. Tworząc kadencje wyznaczyłem sobie następujące priorytety: kadencja nie może rozpoczynać się od tematu głównego (jak zwykł to robić np. Mozart w kadencjach do koncertów fortepianowych); powinna być dość zwięzła; charakteryzować się szeroką paletą często zmieniających się nastrojów (tak odczytuję muzykę tej epoki); wykorzystywać elementy techniczne i smyczkowanie, które były znane i praktykowane ówcześnie; a przede wszystkim muszą opierać się, w sposób wyczerpujący, na materiale melodyczno-rytmicznym zaczerpniętym z poszczególnych części. Niniejszy zbiór traktuję jako osobisty hołd złożony geniuszowi Josepha Haydna, Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Ludwiga van Beethovena, jak i propozycję poszerzenia repertuaru tych skrzypaczek i skrzypków, którzy zdecydują się sięgnąć po którykolwiek z klasycznych koncertów skrzypcowych. Wydanie z autorskim opracowaniem wzbogacone jest o kopie rękopisów kadencji (Robert Kwiatkowski).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sk.925 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej